De vale gieren

7 februari 2013 - Villena, Spanje

Hoihoi,

Zaterdag had ik een extra dagje vrij en ben ik met Jaap en Formy, plus de hondjes, gaan wandelen bij Font Roja. Dit is een natuurgebied vlakbij Alcoy. Die ochtend zag het weer er niet al te goed uit, maar de zon was erdoor gekomen. Het enige nadeel was dat de koude wind was gebleven! En die was echt ijskoud. De wandelroute was werkelijk steil! Maar zeker de moeite waard. Ik heb dan ook de vale gieren hier gezien! :) Hier in Font Roja, ik weet niet juist waar, krijgen de gieren eten. Dus ze blijven hier terug komen. Je kunt ze dan ook elke dag zien vliegen! ;)

En dinsdagavond, na het werk ben ik met Sergio nog een wandeling gaan maken in de bergen van Biar. Best avontuurlijk, maar echt heerlijk! Over de rotsen klimmen totdat je aan de top bent en dan heb je een magnifiek uitzicht!!!! Tegendat we terug naar beneden gingen, langs een veilige weg, was het zo goed als donker. Al een geluk had Sergio lichtjes bij in geval van nood! Heerlijk wandelen onder deze sterrenhemel en vlakbij hoor je dan een uil! :) Spijtig genoeg heb ik hem niet gezien! Maar het was een super leuke afsluit van de dag. Dit gaan we zeker meer doen!

Dat was het weer zowat voor deze week. Voor de rest gaat alles gewoon zijn gangetje.

Groetjes

Jolientje

1. Lieselotte geens:
    zucht...
    dat klinkt allemaal weer zo leuk! ga je dat niet missen als je weer terug bent in ons kikkerlandje????
    Hier is het trouwens weer al wat kouder geworden, maar heb net nog nieuwe botten gekocht (de eerste dak tegenkwam, en ineens goed, zalig e! en aan de kassa ging er nog is 50 euro af, plezant!!! zo moet dat altijd zijn :-) ) en er hangt een flinke bui in de lucht nu... februari voor iets zeker???
    alle voor ik te veel schrijf, ik ga eerts nog is ff naar u fotookes kijken e :-)
    ik wacht op uw briefje :-)
    groetjes!!! xxx
  2. Jolien:
    7 februari 2013
    :) Ik ga dat zeker allemaal missen!!
  3. Hild mertens:
    7 februari 2013
    Je hebt daar een mooie wandeling gemaakt zie ik op de foto's. En dan nog vale gieren gezien, indrukwekkend grote vogels hé.
    Ja Jolien, hier geen vale gieren, geen bergen..... maar toch is dit een geweldig mooi landje. Ben in aan het pakken, we gaan een weekje op skiverlof..joepie!!! groetjes x x
  4. Lieselotte geens:
    7 februari 2013
    oh tante hild dan staan jullie er toch ook goed op ze!!!!
  5. Hild mertens:
    Dat vinden wij ook !!!
  6. Sien:
    10 februari 2013
    Jolientje!
    Bijna terug in Belgenland! Wanneer kom je precies terug?
    Hier heeft het net weer gesneeuwd. Nu ligt er een super mooi wit tapijt over alles... Maar ik zal het snel weer allemaal beu zijn! Morgen naar de bomma, ons moeke heeft eten gemaakt en dat nemen we mee om het daar morgen 's middags op te eten. Ik hoop dat ik er wat tantes, nonkels, neven en/of nichten te zien krijg. Dat is allemaal al weer een tijdje geleden na die examens. En ik hoop jou ook snel terug te zien! Geniet nog van de laatste dagen daar!!! XX
  7. Chris francken:
    11 februari 2013
    Dus zo ziet een blog eruit!! Veel mooie foto's, filmpjes, tekeningen (wist ik niet dat jij dat zo goed kon!!) en verhalen... Ik heb toch wat tijd nodig gehad om ze (denk ik allemaal?) te bekijken:) Nonkel Luc kwam ook al gelijk kijken naar de filmpjes van die vogels. Knap!!
    Al bij al toch wel een hele ervaring eh Jolien!
    Geniet nog van de laatste dagen in het mooie Spanje en graag tot in het kort.
    grtjs,
    T. Chris
  8. Jolien:
    13 februari 2013
    Hi tante chris wat leuk om ook iets van u te horen en ja dat tekenen heb ik eindelijk na 10 jaar ofzo terug opgepakt! :)
    En Sientje ik kom de 28ste terug! Hoe zijn de examens gegaan?
    x